lauantai 6. lokakuuta 2012

16.7

Päivän pähkinä heti alkuun, mitä otsikko tarkoittaa.
Ei se ei ole päivämäärä.
Ei se ei ole keskiarvo tai muunkaan matemaattisen toimituksen tulos
Se on mun nykynen painoindeksi! 

Kaikki menee niin ihanasti mun parantumisen kannalta tällä hetkellä. Mä oon niin pelännyt että jo muutaman sadan gramman nousu tuntuis kauheelta, että mulle tulis lihava olo. Näin ei oo tapahtunut. Mun kehonkuva on sen sijaan alkanu vaan normalisoitua. Nään muutoksen ulkosesti vaan pepun ja reisien lihaksistossa ja se on vaan hyvä juttu!
Itseasiassa tein pienen testin. Tää nyt kuullostaa ehkä pahalta, mutta halusin tietää todellisuuden, mitta ei valehtele. Kaivoinpa sen siis laatikon uumenista kätösiin ja mittasin mun vyötärön ympäryksen. Se ei oo kasvanut senttiäkään. Ja sillä kyllä on varaa siihen.
Anoreksia sai mut aina luuleen että kaikki pamahtaa vyötärölle ja vatsaan, mutta kas, ei näin käynytkään. Tuhoan sairauden luomia valheita joka viikko lisää ja lisää. Potkin mörköä ihan urakalla.



Ollaan kohta puoliin lähössä kaupungille vähän ostoksille. Tarkotus ois kenkien maailmaan eksyä. Odotan niin paljon sitä päivää että saan kävellä vaatekauppaan, mennä sovituskoppiin ja pukea jalkaani farkut jotka istuvat, eivätkä roiku päällä. Siihen on kyllä vielä matkaa, mutta odotan sitä päivää jo kovasti!

Mulla on niin kova halu ja tahto päästä anoreksiasta irti ja oon onnellinen että se on vihdoin tuottanut tulosta. Taistelu on ollut vaikeaa, mutta nyt kun saan elämäni takaisin ymmärrän, että joka päivä oli sen taistelun arvoinen. Ruokailuilla otan aina muutaman suupalan vielä lisää, vaikka aivan täynnä olisinkin. En halua viivytellä. Haluan elää!

Mä oon onnellinen että mulla on tää blogi ja te lukijat ootte ihan mahtavia. Saan teiltä äärettömästi tukea ja oon ilonen että moni on myös mun kirjotuksista tsemppiä saanut omaan elämäänsä.

Tää postaus jäi nyt aika pikaseks päivitykseks, koska kova kiire on jo kaupoille. Palailen taas myöhemmin uudelleen, halusin vaan jakaa iloset uutiset teidän kanssa!

30 kommenttia:

  1. Vautsi, onnea tuohon lukemaan pääsystä! (jos näin voi edes sanoa) Saanko udella paljonko sinulle on tullut nyt lisää painoa?

    Mutta niin, olen niin iloinen puolestasi. <3
    JA toivottavasti löydät kengät- ja vielä jonain päivänä farkut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu on se taas askel kohti parempaa! :) En oo aikoihin ollu tässä vaikean alipainon indeksissä. Joku viitisen kiloa pahimmalta ajalta on paino noussu :)

      Poista
  2. Upeaa Jenni ! ♥ olen sinusta muru ylpeä! :)

    VastaaPoista
  3. Mahtavaa Jenni!
    Tämän ansiosta uskalsin käydä syömässä sen tosi pelottavan jälkiruuan. Olen iloinen puolestasi. ♥
    t. 13

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana että uskalsit, niin sun kuuluukin :)

      Poista
  4. Ihana et toi syöminen vihdoin alkaa tuottamaan tulosta!:) ja oon niiin ilonen sun puolesta et oot päässy näin pitkälle näin lyhyessä ajassa, ja se on ihan sun omaa ansiota että oot päättäny taistella ja oot pitäny siitä kiinni etkä antanu anoreksialle valtaa!:) hyvä et oot alkanu nähä ittes realistisemmin eikä painon nouseminen ahdista sua, ne numerot on useimmilla se kaikkein hirvein osuus ja sä osaat jo nyt ottaa sen noin hyvin!:)

    Paaaljon tsemppiä!!♥ Tä blogi pitäis oikeesti näyttää kaikille ketkä sairastaa anoreksiaa, tä on niin älyttömän tsemppaava blogi ja yks mun lemppareista just tän positiivisuuden takia:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äläs muuta sano, vihdoin se näkyy myös vaa'alla! :) lisäravinteet oli kyllä niin oikee ratkasu tähän. ja lisänä se että luotan vihdoin kehoon :)

      Kiitos muru <3 tsemppiä myös sinne

      Poista
  5. Ihanaa lukea näin positiivinen teksti heti lauantai aamupäivään. Oon tosi onnellinen sun puolesta ja siitä että näkemykset muuttuu parempaan suuntaan ja huomaat, että vieläkin voit pikkuhiljaa oppia elämään terveellisemmin ja tehdä itsestäs vielä ehjän. Tsemppiä <3

    VastaaPoista
  6. ihana postaus ja ihana jenni ♥ oon hurjan onnellinen sun puolestasi että painoindeksisi on nyt edes tuon verran, pitää kuitenkin muistaa ettei se silti ole vielä läheskään tarpeeksi enkä sano tätä vähätelläkseni suoritustasi sillä oot tehnyt tosi kovasti duunia ja pysynyt vahvana tässä taistossa ! saat mut aina hymyilemään :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana kommentti ja ihana thinny <3 tsemppiä muru!

      Poista
  7. Tsemppiä ihana Jenni, alat jotenkin näyttää jo terveemmältä myös ulkoisesti! Jatka samaan malliin ja muista että olen henkisenä tukenasi joka sekunti niinkuin moni muu. <3 Haleja, Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos laura, noi sanat merkkaa paljon, koitan kirjotella sulle säpön mahollisimman pian <3

      Poista
  8. Mahtavaa Jenni! Taas ihanan iloinen postaus, näistä tulee niin hyvä mieli.
    Huomaatkos, olet päivä päivältä lähempänä oikeaa Sinua ja kauempana anoreksiasta! <3 Kova työ palkitaan vihdoin, jatka samaan malliin! :)

    -Niina

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin se just niina on- oon päivä päivältä lähempänä oikeeta elämää ja itseäni ! :)

      Poista
  9. Onnea tyttö! Hienoa edistystä, nyt on syytä olla ylpeä itsestään! Jatka Jenni samaan malliin :)

    VastaaPoista
  10. ihanaa <3 kui pitkä oot? vielä kovin laiha, mutta jo iloisemman näkönen oot =)

    VastaaPoista
  11. Tuli tosi hyvä fiilis tästä kirjoituksestas (: Voit olla itsestäs tosi ylpeä, suunta on niin oikea!

    VastaaPoista
  12. Sul on niin mahtava tsemppi, että voitat itsellesi elämän takuulla! Oot niin aito, suloinen ja rehellinen, että voi vitsit kun pääset vauhtiin niin voit antaa maailmalle paljon. Jos susta tulee lääkäri, aiotko suuntautua auttamaan anoreksiapotilaita? Voisit olla siinä todella hyvä tuki. Mutta kaikki ajallaan. Anyway, tää blogi kertoo ihanalla tavalla kuinka paratuminen alkaa tuntuakin hyvältä, kun on muuttanut itse kokonaan sen puolelle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon kovasti miettinyt syömishäiriöihin ja muihin psyykesairauksiin suuntautumista, toisaalta taas mulla on kova tahto päästä muillekkin eri alueille. Tulevaisuus näyttää, vielä en oikein uskalla sanoa mitään:)

      Kiitos kaikista ihanista kehuista ja kivaa syksyä!

      Poista
  13. tämä on TOSI parantumismyönteinen blogi, jota uskaltaa hyvin omankin paranemis pyristelyn keskellä lukea.Tulipahan nyt tämäkin tässä sanottua mutta itseäni ahdistaa juuri pelko siitä että paino kertyy jalkoihin ja peppuun kun nyt ensimmäisen kerran elämässäni niistä itselläni lähes pidän yläkroppaan sen sijaan saa lisää tullakkin.No joo vähän aamu tilitystä tuli tähän kommenttiin, mutta tosi paljon tsemppiä ja lisää hyviä hetkiä halusin sinulle toivotaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Painohan onneks alkaa ajanmyötä tasoittua ja jakaantua kaikkialle kroppaan, vaikka aluksi tulisikin yhdelle tietylle alueelle. Joskus kannattaa tosin miettiä realistisesti tuntuuko se vaan siltä, että lisää olisi kertynyt ainoastaan siihen tai tuohon pisteeseen, vai onko se jälleen sairauden sanelemaa mielen kuvittelua.

      Paljon tsemppiä myös sinne oman anoreksian kukistamiseen! :)

      Poista
  14. Tosi ihanaa, jatka samaan malliin! On todella upeaa, että suhtaudut paranemiseesi noin positiivisesti kuin mitä ainakin kirjoituksistasi välittyy.

    Mä olen muuten seuraillut sun blogiasi ihan alusta alkaen anonyyminä, mutta nyt kun itsekin liityin Bloggeriin ja perustin oman blogini, päätin liittyä ihan viralliseksi lukijaksi.

    Pieni havahtuminen: musta on muuten jotenkin tosi ristiriitaista, että painoindeksini on noin 0,1 desimaalia isompi kuin sun, mutten tunne oloani mitenkään erityisen pieneksi, mutta sun kuvistasi päätellen sä olet todella, todella pieni! Asiaan varmasti vaikuttaa se, että itse olen ollut aina alipainoinen ihan luonnostaankin, joten ehkä siksi näytän pyöreämmältä. Tosin voisihan sitä painoa nostaa, tajusin juuri, että ainoat hyvin istuvat ja ei-roikkuvat farkkuni ovat omistamistani ne kaikkein pienimmät ja jos ne hajoavat, mulla ei ole enää farkkuja (uusien löytäminen vaikeaa ihmeellisten kokovaatimusteni takia).

    Ei apua, mikä romaani! :D En tunne sua tai mitään, mutta halusinpa kertoa kaiken tämän (osaksi turhan) kuitenkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva että liityit lukijaks ja oman blogin perustit, käyn vilkaseen kun kerkeän :)

      Ihmiset on toki erilaisia, mutta voisin kuitenkin väittää että aikuiselle nuorelle naiselle sun painoindeksi on aivan liian alhanen.. Mulla ittelläni on aina ollut paljon lihasmassaa, joka tietenkin painaa nyt luonnollisestikkin jo enemmän. Vertailua ei kannata harrastaa, koska jokainen on yksilö, mutta en silti kyllä usko että olet turvallisessa, biologisessa normaalipainossasi. Kannattaisi varmasti miettiä asiaa nyt ihan todenteolla.

      Poista