perjantai 10. elokuuta 2012

Katkera pettymys

En pääse kotiin vielä. Painon junnaus paikallaan on tehnyt takapakkia kotiutumisen suhteen ja se tuntuu niin väärältä, koska en itse ole pystynyt tähän vaikuttamaan. Ymmärtäisin jos olisin huijaillut ja livistänyt jollain tavalla suunnitelmista mutta kun tälläistä ei ole tapahtunut. Juuri sen takia kaikki tuntuu nyt niin turhauttavalta.

Jos mun fyysinen puoli ja psyykkinen puoli olis kehittyny samaa vauhtia näyttäis puntarin lukemat jo viittä kiloa enemmän. Valitettavasti se painonnormalisoituminen on nyt ollut tosi vaikee saada käyntiin. Lääkäri ja hoitajat toivo kuitenkin että oon vielä tässä osastolla sen aikaa että painoon saataisiin lisää tulosta, koska he haluavat nähdä miten reagoin siihen että luku konkreettisesti on isompi. Se on pahin sudenkuoppa mihin voi taas kompastua.


Ajatuksen tasolla ajatus painonnoususta ei tunnu pahalta. Mä haluan nähdä siinä näytöllä isommat numerot koska se kertoo parantumisesta. Se kertoo siitä että saan mun terveen kehon takasin. Ongelma on siinä että onko todellisuus ja ajatuksen taso sitten sama asia. Sen takia osaston hoitohenkilöstö ei halua että oon kotona kun se tapahtuu. Uskon ja luotan kuitenkin siihen etten painonnoustessa anna anoreksia mörölle tippaakaan saumaa. Mä haluan sen painonnormalisoitumisen tapahtuvan.

Suostuin jatkamaan hoitosopimusta seuraavilla ehdoilla: pääsen nyt huomenna kotiin aamulla ja palaan sunnuntaina illalla. Sen jälkeen oon ne seuraavat viisi arkipäivää tässä osastolla ja perjantaina katotaan tilanne uudelleen. Ens viikonlopun oon kokonaan kotona.

Toivon että ens viikko tuottas tulosta sen fyysisen puolen osilta, en jaksa sitä että musta riippumattomista syistä asiat jumittaa. Haluaisin mahdollisimman nopeesti päästä jatkaan tätä kaikkee kotona koska musta tuntuu että oon valmis siihen. En haluis pitkittää osastojaksoa ainoostaan ton painon takia, koska psyyke on niin hyvä. Oon niin äärettömän turhautunu...

Toivotaan nyt että asiat edistyis myös painon osalta..

16 kommenttia:

  1. Mulla osastolla oli melkein sama tilanne kun hehkutin hoitajille miten hyvin mulla menee ja miten hyvältä kaikki tuntuu. Paino ei kuitenkaan ollut noussut ja itselleni psyykkisesti vaikein asia olikin osastolla juuri sen nousevan painoluvun hyväksyminen. Onneksi mitä enemmän paino nousi, sitä helpommaksi kaikki muuttui. Tsemppiä sulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin lääkäri sano että se on usein se kaikista tiukin vaihe ja vaikein kohta voittaa mörön ääni. Sen takia haluis että oon kirjoilla osastolla kun se tapahtuu.
      Kiitos kovasti :)

      Poista
  2. kyllä se paino alkaa nousta, sä nyt vaan tarviit sitä energiaa tooooodella suuret määrät, mitä sun on tietysti vaikee ymmärtää. kyllä se siitä, koita olla kärsivällinen! (tiedän juu, helpommin sanottu ku tehty)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yritetään.. valitettavasti kärsivällisyys ei oo mun vahvinta alaa :D

      Poista
  3. Arvasin tai oikeastaan tiesin, ettei osastojaksosi jää kahteen viikkoon. Voi olla, ettei painosi nouse vielä ensi viikollakaan, eihän normaalipainoisellakaan ihmisellä paino nouse tavallisella syömisellä, vaan yleensä siihen vaaditaan muutaman päivän ylensyöntiä. Esim. joulun aikaan tuppaa tulla syötyä raskaammin ja herkuteltua enemmän, mutta eivät kaikki silloinkaan lihoa ja monesti paino palautuu itsestään taas totuttuun ruokailuun palattua.
    Veikkaan, että ateriasuunnitelmasi muistuttaa tällä hetkellä enemmän terveen ihmisen jokapäiväistä ruokalistaa eikä sumopainijan lihotusmenuta, joten painosi nousemiseen saattaa vierähtää vielä viikko jos toinenkin..olethan edelleen sairaalloisen laiha ja energiantarpeesi valtava. Mutta nyt enempää masentamatta voimia ensi viikolle! :)

    VastaaPoista
  4. Ihan hyväkin varmaan ettei sua hti päästetä pois, parempi et oot vähän pidempään ja pärjäät kotona varmemmin kuin se ettet pärjää ja joudut tulemaan takaisin.. Eikä se pieni jatko oo paljoa sun loppuelämästä!:) Täs huomaa kuinka vaikee anoreksiasta on fyysisestikin parantua kun se on jatkunut tarpeeksi pitkän:( Siinä menee aikaa. Mutta kyll' se paino alkaa nousta vielä!:) Ja oikeesti tosi hyvä juttu että sun ajatukset on muuttunu paljon varmemmiksi parantumisen suhteen, siitä se lähtee!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on totta että takaisin paluu kotiutumisen jälkeen tuntuis vaikeimmalta. Ehkä olen liian kunnianhimoinen ja vaadin itseltäni taas liikoja ja haluan haastaa itseni kokeilemaan siipiäni liian aikasin. Valitettavasti anoreksiasta paranemisen kanssa ei voi kiirehtiä
      Mun ajatukset tosiaan on nykyään ihan erilaisia, olen se jenni kuka olin ennenkin :)

      Poista
  5. Tsemppiä sulle ! Kyllä se paino sieltä nousee pikkuhiljaa :))

    VastaaPoista
  6. Pieni, älä oo noin surullinen :(
    Näin paranet varmemmin, nousee se paino ku on noustakseen!
    Olit varmaan aika varma kotiinpääsystä?
    Kuitenkin, tsemppiä!!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kyllä tää pahin pettymys alkaa pikkuhiljaa oli mennä, mutta turhauttavaa tää silti on :/ Olin tosiaan varautunu siihen kahen viikon jaksoon mistä alunperin suunnitelma tehtiin joten jakson pidentäminen tuntuu jotenkin vaikeelta. Vaikka toki tiesin että näin mahdollisesti tulee tapahtumaan. Jos paino olisi noussut eritavalla emme varmaan olisi tässä tilanteessa.

      Kiitos tsempistä :)

      Poista
  7. oo kunnianhimoinen sitä mkohtaan että haluat hoittaa itsesi kuntoon ja kunnianhimoisesti kestät sen että se vie aikaa XD tai jtn. emmä osaa puhuu...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hihi ihan hyvä ajatus, sain ideastas kyllä kiinni :)

      Poista
  8. Moi! Arvostan sitä, miten jaksat vastata aina kaikkiin kommentteihin henkilökohtaisesti. :) Se tuo sinuu jotenkin lähemmäksi lukijoita. Vaikutat tosi järkevältä ja kivalta ihmiseltä. Toivon siulle kaikkee hyvää ja tsemppiä hirmuisesti! t.elski :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottakai vastaan jokaiselle teistä erikseen, arvostan valtavasti sitä miten ihmiset jotka ei tunne mua jaksaa olla niin tsemppaavia ja tukea :) Oon onnekas!

      Kiitos sullekkin kommentistasi, autatte mua parantumaan :)

      Poista