tiistai 19. kesäkuuta 2012

Hoitosuunnitelma

Tapasin siis tänään mun akuuttityöryhmän lääkärin. Tarkotuksena oli suunnitella hoidon kulkua ja sitä miten me jatketaan tästä eteenpäin. Saan jatkaa avohoidossa, josta oon ihan super ilonen :) Tosin kriteerit on tiukat ja painon nousua pitää tapahtua tietyssä tahdissa, muuten osasto odottaa. Senpä takia mun on nyt tsempattava kunnolla, mielummin mä nimittäin painoa täällä kotosalla nostelen.

Oon saanu pikkusen suurempia lukemia jo vaakaan ja tunnen ylpeyttä siitä. Mieli on ollu kirkas eikä mörköä oo ihan kauheesti täällä päin nyt näkyny. Toisaalta pelko siitä painon noususta riipii selkäpiitä jossain tuolla taka-alalla. Se nyt on varmasti ihan normaalia, päässä on niin paljon kysymyksiä vaikka tiedän että normaalipainoon on vielä pitkä ja raskas tie kuljettavana.


Lääkäri anto mulle mahdollisuuden myös tohon työn tekoon. Se on mulle henkisesti hyvä juttu, oon edelleen tosi huono oleen yksin. Syömishäiriö ajatukset alkaa aina sillon ottaa valtaa ja ahdistus kasvaa. Pakkoliikunta jutut palaa mieleen ja näin edelleen. Nyt kun mulla on työt niin saan aina päivisin jotain muuta ajateltavaa ja tehtävää. Mun työ on aika fyysistä, joten sillä voi olla negatiivisia vaikutuksia painon nousuun. Sen takia tääkään puoli ei oo mitenkään lukkoon lyöty. Voi olla, että vielä jossain vaiheessa joudun jäämään sairaslomalle. Jos näin käy laitetaan mut luultavasti myös osastolle.


Niitä mittoja tosiaan kyseltiin. Mietin moneen kertaan laitanko semmosia tietoja blogiin, koska tiedän että näitä lukee myös muut sairauden kanssa kamppailevat, enkä halua antaa aihetta/motivaatiota lisää laihduttamiseen. BMI on kuitenkin tällä hetkellä 16 luokkaa, ylöspäin on hiukan tultu :) Ajattelin jatkossakin puhua painoideksin muodossa painostani, se on helpompi mulle itsellenikin.

Aijon väsäillä jossain välissä postauksen siitä, mitkä tekijät ajo mut tähän missä nyt oon. Tai oikeestaan aijon pohtia eri syitä, en nimittäin osaa itekkään tarkkaan vastata kysymykseen miks mä sairastuin. Se on monen eri asian summa. Yhtä selitystä ei oo edes olemassa. Muutamia juttuja kuitenkin, mitkä on varmasti vaikuttaneet. Aiheesta kirjotellessa pidän taas kuitenkin ne kaikista henkilökohtasimmat jutut ittelläni.

Kuvien perään on myös kyselty. En oo vielä tullu minkäänlaiseen päätökseen siitä aijonko omia kasvoja blogissa paljastaa. Se selviää ajan kanssa :) Riippuu nyt kovin siitä miten saan lukijoita ja kiinnostaako ihmisiä lukee mun juttuja.

Huomenna työt jatkuu taas ja päivällä on ravitsemusterapeutin aika. Muokkaillaan mun ateriasuunnitelmaa varmaan kuntoon paremmin ja katotaan muutenkin missä mennään. Suunnitelma rajottaa aika paljon menemisiä ja tulemisia just sen vuoks että aikataulut on tärkeitä, samoin ruoka mitä syö. Mutta tän mukaan on nyt elettävä vielä kauan, joten pakko totutella. Tällä hetkellä yleinen mieliala on kyllä hyvä. Tosin toi kauhee vettä-saavista-ilma on ärsyttävä. Mutta näin muuten..

Kiva että teitä seuraajia on tullu lisää :) Antaa voimaa ja motivaatiota lueskella teidän kommentteja ja tsemppaamisia sekä tietää että ruudun toisella puolella jotkut seuraa mun paranemisprosessia. Kiitos siis kaikille siitä! Toivepostausehdotuksia otetaan vieläkin vastaan, toteuttelen niitä sitten sitä tahtia kun kerkiän muilta höpinöiltäni :)



-feelme




1 kommentti:

  1. kyl sie selviit,voimia,olet kaunis terveenä,tärkeä olet aina

    VastaaPoista